Cheesecake Jepun Jiggly Fluffy



resepi ni bukan resipi sendiri...sye dpt dari rakan karib....tp rasa dye mmg boleh tahan..macam berlemak kt tekak...tp jgn amalkn selalu...sekali skala elokla..n cara membuat kek ni mudah sebenarnye....baca dan follow step yang telah sye senarai...selamat mencuba...aummmmm dappppnyeee



lucylovestoeat.com
Bahan-bahan
untuk 6 hidangan

⅔ susu cawan
4 oz krim keju
7 sudu mentega
8 telur, kuning telur
Tepung ¼ cawan
¼ cawan tepung jagung
13 besar telur putih
⅔ gelas gula pasir
kertas perkamen
strawberi,
gula tepung,
blog.ruparupa.id
  1. Persediaan
  2. Panaskan ketuhar ke 320 ° F (160 ° C).
  3. Dalam periuk kecil di atas api sederhana, kacau susu, krim keju, dan mentega hingga rata. Keluarkan dari tempat berhaba dan sejukkan.
  4. Dalam mangkuk besar, kocok kuning telur sehingga halus, kemudian perlahan-lahan gerimis di dalam campuran krim, kacau sehingga sebati dan sama rata.
  5. Ayak dalam tepung dan tepung jagung, uli untuk memastikan tiada benjolan.
  6. Dalam mangkuk besar lain, kacau putih telur dengan pengadun tangan sehingga anda melihat puncak lembut apabila mengangkat pengadun dari putih telur. Secara beransur-ansur tambahkan gula sambil terus sebatikan 
  7. Ambil kira-kira ¼ putih telur dan gulungkannya ke dalam campuran kuning telur, kemudian ulangi dengan putih telur yang tersisa sehingga adunan digabungkan sama rata.
  8. Letakkan kertas kertas inci 4 inci di sekitar pinggir kue kek 9x3 inci (23 cm) yang sudah dipenuhi dengan kulit di bahagian bawah. Jika anda menggunakan kuali springform, pastikan untuk membungkus bahagian bawah dan sisi sepenuhnya dalam kerajang, dua kali, untuk mengelakkan sebarang kebocoran.
  9. Tuangkan adonan ke dalam panci yang dipagari dengan kertas dan goncang untuk melepaskan gelembung udara yang besar.
  10. Letakkan kuali yang penuh ke dalam kuali penaik atau hidangan yang lebih besar dengan 2 tuala kertas di bahagian bawah. Tuala kertas memastikan bahawa haba diagihkan sama rata di bahagian bawah kuali. Isikan periuk lebih besar kira-kira 1 inci dengan air panas.
  11. Bakar selama 25 minit, kemudian kembalikan haba ke 280 ° F (135 ° C), dan bakar selama 55 minit lagi, sehingga kek telah meningkat hampir dua kali ganda ketinggiannya.
  12. Keluarkan dari ketuhar, dan hati-hati, balikan kek ke atas tangan dominan anda dan kupas kertas itu. Berhati-hati, kek akan menjadi panas. Anda juga boleh membalikkan kek ke atas pinggan, tetapi ini akan menyebabkan kek dikurangkan lagi.
  13. Taburkan bahagian atas kek dengan gula tepung, keping, dan berkhidmat dengan strawberi semasa masih hangat!

  1. Nikmati!
YouTube.com

Comments

Popular posts from this blog

TASK VS WORKLOAD

The Leader that I Admire The Most

Best sword ever created in history