Air Terjun Latar Jarum

Sedikit "throwback" sebagai kenangan buat aku dan rakan-rakan aku mengenai trip kami ke Latar Jarum. Latar jarum sebenarnya nama tempat air terjun yang terletak di raub, pahang. Ramai yang akan ke sini terutama sekali pada hujung minggu. Pengunjung juga lebih gemar ke sini berbanding air terjun lain seperti Lentang dan Chamang kerana airnya lebih bersih dan tempatnya yang lebih selamat.

kami bertolak menaiki kereta dari mentakab lebih kurang pukul 11 pagi. Perjalanan dari tempat kami ke sana pula lebih kurang sejam setengah. So dalam pukul 12.30 kami sampai di sana dengan perut yang lapar sebab masih belum makan even breakfast. Kami singgah di kedai makan sebelum masuk ke kawasan kampung di mana terletaknya air terjun Latar Jarum. Selesai makan je kami ke surau kampung dulu untuk selesaikan solat zuhur. Jadinya kami tiba ke kawasan air terjun dalam pukul 2 petang.

Yeah tak sabar nak terjun.

Apa yang aku suka kat sana adalah sungai nya yang tak banyak batu sangat. Tapi kene pandai pilih tempat la, macam port kami ni tempat nya ala ala swimming pool tiada gangguan batu dan kedalaman air pulak lebih kurang paras dada. So kitorang boleh berenang dengan bebas. Paling nice ialah port kami betul2 dekat dengan air terjun (lihat gambar di atas).

Yihuuu.

Pada mulanya kami lebih banyak berenang disebabkan port yang sangat sesuai. Tapi disebabkan air sungai yang sangat sejuk, kami buat aktiviti terjun. Hampir dua jam berendam dalam air conform kulit tangan mengecut. Kami juga dah berasa puas terus keringkan badan dan bersiap untuk balik.

Dah puas mandi

Lebih kurang pukul 5 petang kami bertolak balik ke rumah dengan keadaan penat dan mengantuk. Disebabkan itu aku suruh kawan aku drive so aku boleh tidur dalam kereta, haha. Kami tiba di rumah waktu petang dalam pukul 6.30 dan cepat-cepat dirikan solat Asar, Alhamdulillah masih sempat. Sekian sahaja cerita aku kali ni. Sesiapa yang berniat ke air terjun Latar Jarum adalah dipersilakan.

In shaa Allah nanti kita pergi lagi geng.


Comments

Popular posts from this blog

TASK VS WORKLOAD

The Leader that I Admire The Most

Best sword ever created in history